NEI Therapie

Wat is NEI Therapie?
NEI staat voor de afkorting van Neuro Emotionele Integratieve Therapie. Dit is een hele mond vol maar wat wil het zeggen? Eigenlijk bedoelen we dat we contact gaan maken met jouw onderbewustzijn.

We zijn ons van heel veel dingen bewust, maar lang niet van alles. Je denkt dat je gedrag iets is wat je heel bewust doet maar in tegendeel. Het grootste deel wordt aangestuurd door je onderbewustzijn. En in het onderbewustzijn liggen allerlei emoties, nieuwe en oude. In je leven doe je enorm veel verschillende emoties op. Deze emoties worden in je cellen als herinnering opgeslagen en kunnen onvoldoende verwerkt zijn, en deze kunnen leiden tot klachten. Dit kan zich uiten in fysieke of emotionele klachten.  En dit is dan goed aan te pakken met behulp van NEI therapie.

Hoe werkt NEI Therapie?
Door middel van de bio-tensor, een meet- en testinstrument, ben ik als therapeut een doorgeefkanaal van jouw onderbewustzijn. Alle informatie die ik doorkrijg komt uit jou.  Het kan ook zo zijn dat een klacht bestaat uit 1 emotie, maar er kan ook een moment in het verleden liggen met een emotie die onvoldoende is verwerkt, wat een opeenstapeling van emoties kan geven.  Al deze emoties, liggen opgeslagen in je cellen, kunnen we dan opheffen om loslaten zodat je klachten worden verholpen.

Enkele voorbeelden van te behandelen klachten:

• Huidklachten: eczeem
  • Allergieën: hooikoorts,
  • Maag-darmklachten: ziekte van Crohn, Collitis Ulcerosa
  • Angsten: faalangst, heimwee
  • Menstruatieklachten
  • Hoofdpijn, migraine
  • Niet (blijvend) kunnen afvallen of roken
  • Nek-, rugklachten
  • Ongeduld, onrustig voelen
  • Chronische ontstekingen, reuma
  • Slapeloosheid, spanningen, somberheid, angstklachten, depressie
  • Klachten aan spieren, pezen, banden en gewrichten
  • Pijnklachten
  • Vermoeidheid
  • Vruchtbaarheid
  • Weinig zelfvertrouwen

De voordelen van NEI Therapie:

• Vriendelijke manier van behandelen
  • Voor jong en oud
  • Een paar sessies zijn voldoende
  • Geen herbeleving van de klachten
  • Pakt de kern aan en niet de symptomen
  • Lange praatsessies zijn niet nodig

Wat je kunt verwachten na de behandeling?
Bij alles wat wordt behandeld kan er een reactie ontstaan. Als het gaat om fysieke klachten dan kan er een opleving komen, maar dit mag je gaan zien als een loslating van emoties. Was er sprake van een emotionele klacht dan kan het zijn dat je je de dagen na de sessie wel wat anders voelt. Hetgeen wat ik vaak terug hoor is dat mensen zich vaak opgelucht voelen.

TARIEVEN

• Intake – sessie: €98,- duur 90min
  • NEI sessie: €68,- duur 60min
  • Behandeling op afstand ook mogelijk €30,-

De kosten kunnen (deels) niet worden gedeclareerd bij uw zorgverzekeraar. Ik blijf mezelf ontwikkelen in het volgen van cursussen en opleidingen, waardoor een vergoeding van uw zorgverzekeraar in de toekomst wel mogelijk wordt.

Voor vragen en/of advies kunt u vragen naar Daisy Sleutjes (073-5036184 of daisy@fysio073.nl).